En vecka i Umeå..

Hej hopp, sockertopp(ar)!! Nu är jag tillbaka i Ljusne efter en vecka i Umeå. Eftersom jag har varit så dålig på att uppdatera så ska jag väl försöka sammanfatta veckan i ett enda inlägg.

Jag åkte ju från Ljusne i tisdags, promenerade till tåghållplatsen i ösregn. Resan gick bra, men det gick inte så bra att plugga. Somnade flera gånger med boken i famnen. Och jag som inte ens brukar kunna sova på buss!!!!!!! :)
I tre dagar hade vi fullt upp i skolan. Under onsdagen hade vi dugga och några föreläsningar. Jag hoppas verkligen att jag klarar duggan, men det kommer ju alltid en omdugga. :)
Under torsdag och fredag hade vi föreläsningar hela dagarna. Man var helt slut på kvällen när man kom hem så jag gjorde verkligen inte många knop. Har mest legat och slötittat på tv om kvällarna.

På fredagkväll var vi bjudna till kusin Anna och Sebastian på middag. Vi pratades vid på telefon någon dag innan och då sa hon att hon skulle bjuda på lite paj och vi skulle ta med oss sallad.
När vi kom dit hade de kockat hela kvällen och bjöd på tre-rätters middag. Det var jättegott!! Tyvärr hade jag inte med någon kamera så har inga bilder på maten men menyn var:

Rödbets- och getostsufflé med rostade pinjenötter
Svartrotsgratäng med murkelsås, stekt kycklingfilé och sallad
Blåbärsparfait & kaffe

På lördagen var jag bjuden till Madde på födelsedagsfika. Hon hade sparat lite fika från "det riktiga kalaset" och så bjöd hon mig, Mikkis och Johan på fika nu när jag var i Umeå. Hon hade bakat chokladmousse-tårta som var SÅ GOD. Till det serverades glass och så hade hon färsk ananas. På kvällen var Sabina på räkfrossa-sittning så jag bjöd över Madde till mig och så hade vi mys- och filmkväll. Vi hade massa gott och snaska på och så såg vi filmen Valentine´s day. Den var mysig men ganska förutsägbar.
På söndagen så åkte jag och Sabina till Östra Ersboda på lite shopping. Jag köpte en helt vanlig vit skjorta på rea. Den kostade bara 90 kronor så köpte den även om den var lite stor. Under söndagen så var jag även och tränade på Iksu. Mitt sista pass med guldkortet eftersom det går ut den sista september. Får se om jag flyttar tillbaka till Umeå eller inte och om jag kommer att skaffa Iksu kort då eller inte.
Vi tvättade också och så såg vi filmen Jakten på lycka med Will Smith. Väldigt bra film men mycket tragisk.

Och igår var det dags att åka hem igen. Sabina skjutsade mig till bussen på morgonen. Bussresan gick oväntat bra. Kan bero på att de visade en härlig film och att jag för en gångs skull hade med mp3-spelaren och kunde lyssna på musik. Det var också väldigt lite folk, så kunde sitta ensam hela vägen.
Filmen som visades var Away we go. Jag hade aldrig hört talas om den så jag hade inga förväntningar alls men jag tyckte det var en härlig film. Konstig men härlig!! Det handlar om ett par som väntar sitt första barn och reser runt i USA för att hitta det perfekta stället att starta sin familj på. Kändes som att man kunde relatera filmen till sig själv. :)

I Sundsvall stannade jag till och träffade Monica över en lunch. Hon ska åka iväg en längre tid så jag ville hinna träffa henne en sista gång innan hon åker. Jag tror hon kommer att få en fantastisk resa trots att det går i uppsatsens tecken. :)

Vid 5-tiden tog jag tåget mot Ljusne och hemma väntade Daniel med maten färdig!! :) Han hade gjort Tacos (han blev sugen på det eftersom en elev hade pratat om tacos på skolan). Skönt att komma hem till ett dukat bord för en gångs skull.

Nu ska jag ta tag i plugget. Vi har redan påbörjat projektarbetet inom kursen idrottsnutrition. Vi ska göra en kost- och aktivitetsregistrering på en elitidrottare. Så nu håller vi på och sammanställer formulären som elitidrottaren ska fylla i och vi hoppas han ska få dem i slutet av veckan och kunna påbörja med registreringen redan då.

Kommentarer
Postat av: Emma B

Låter som du haft en prima vecka i Umeå :)

2010-09-28 @ 17:19:51
Postat av: Linda

Jajjamensan!! Prima men tuff.. ;) iallafall de dagar vi hade föreläsningar...

2010-09-28 @ 22:23:03
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0