Sista turen till sjön?

Igår åkte vi ut till fiskesjöarna så fort Daniel kom hem från jobbet. Jag hade gjort iordning smörgåsar och kaffetermos som vi hade med oss. Vädret var fantastiskt, inte ett moln på himlen och bara lite lättare vindpustar. Iallafall hemma... När vi kom ut till sjöarna kändes det inte så härligt längre. Eftersom klockan var efter 4 och sjön är omringad av höga träd försvann solen nästan på en gång. Vindpustarna kändes inte så behagliga heller efter ett tag ute i minus 3 grader. Men vi gav det ett försök. Jag knallade iväg i skogen och Daniel tog båten och rodde ut.
Jag hittade en hel del svamp men det var besvärligt att plocka och gick inte att rensa eftersom de var stenfrusna. Tråkigt tråkigt.. Så plockade litegrann och bestämde mig för att jag åker tillbaka om det blir plusgrader igen, annars får det vara!!


Svamparna under snötäcket..


Det hade bildats iskristaller på stora delar av sjön.



Så efter kanske 1½ timme gav vi upp. Jag hade plockat färdigt och Daniel hade fiskat färdigt. Han blev less när han inte såg några vak överhuvudtaget. Istället åkte vi hem, kröp ner i soffan och slog igång en film. Det blev Disney´s Mulan. =D Det var väldigt länge sen jag såg den och Daniel hade aldrig sett den!! Det blev en tidigt kväll också. Klockan 10 låg vi i sängen igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0