Picknick i skogen


Daniel ville göra lite reklam för Vision.... =P

Idag när Daniel kom hem hittade han sina nyinköpta flugor i brevlådan, så det blev att åka ut en sväng till sjöarna. Vi kokade lite kaffe som vi tog med oss och så skyndade vi oss iväg vid 5-tiden. När vi kom dit var Daniels kollega och fiskekompis Folke där redan. Jag lämnade dem vid vattnet och så gick jag till skogs för att leta svampar. Denna gång hade jag med mig kniv och borste och rensade svampen direkt i skogen. Så skönt å ha det gjort, slippa börja med det hemma när man har varit ute och plockat. Jag hittade en hel del idag igen men denna gång tyckte jag att de var lite ljusare och torrare än vanligt. Kanske för att de har legat mer i solen än andra, jag vet inte!? Så jag vågade inte plocka så mycket. Dessutom hann jag inte plocka så länge. Efter mindre än en timme så hörde jag en bil som åkte iväg. Jag gick till sjöarna och hittade D ensam. Det var inge bra fiske och det blåste tydligen för mycket för att använda de nya flugorna.
Tänka sig, D ville abryta sitt fiske efter en timme!!!!! Men vi satte oss ner och hade lite picknick så att vi inte hade tagit med allt i onödan.... =) Mysigt värre...

Nu ska jag ta och koka mig lite tevatten och krypa under en filt i soffan. Man blir lite frusen av att vara ute i detta höstväder, trots att man har klätt på sig ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0