Honey, I´m home!

Nu är jag tillbaka hemma, IGEN! :) Mycket resande hela tiden tycker jag. Även om jag alltid är nöjd över mina vistelser så är det lite tråkigt att mina resor nästan aldrig går till varmare länder... ;) Längtar tillbaka till Grekland och Thailand.

Har fått en hel del plugg gjort, så det är ju positivt och så har jag fått träffa alla mina undebara vänner!! Som jag saknar er. Men snart är ni klara och då kommer ni att flytta land och rike runt. Hoppas att nån får jobb nära mig. =)

Sen jag senast skrev blogginlägg så har jag hunnit luncha med Linnéa, tagit långpromenad med Mikkis och haft mysfika med Madde. Igår tog jag mitt pick och pack och knallade till skolan för att skriva ut biljetten. När jag gick från skolan mot sjukhuset, där bussen skulle gå från, började det snöa. Till en början bara lite grann men innan jag var framme ökade det och innan bussen kom var det snökaos. Bussen blev lite sen, antagligen pga av snön.

Försökte ta lite halvdåliga bilder genom bussfönstret.

 

Bussresan gick ganska bra. Jag lyssnade på musik tills mp3-spelarens batteri tog slut, såg film och sen försökte jag lyssna på bussens radio. Filmen eller filmerna jag såg var slutet på "Motherhood" och "Up in the air". Eftersom jag bara såg slutet på den första filmen så kan jag inte säga så mycket om den men den andra tyckte jag var bra. Men å andra sidan är det nästan alltid en fröjd att titta på film med George Clooney. :)

Eftersom batteriet till min mp3-spelare tog slut så skulle jag försöka lyssna på bussens radio. Jag började lyssna på RixFM men det var så dålig sändning så det enda som funkade var P4. Jag lyssnade på en intervju angående våldtäkterna i Örebro men sen la jag ner projektet.

När vi åkte förbi höga kusten bron så fick vi tillsägelse om att inte gå upp och gå eftersom det blåste så mycket och det var svårt att hålla balansen pga det och när vi var mellan bron och härnösand stog vi stilla på E4an pga en trafikolycka. När vi kom till Sundsvall fick vi springa till tåget.

Så när jag kom till Söderhamn var jag vrålhungrig eftersom jag inte hade ätit någonting sen morgonen (annat än godis och ett äpple). Men då hade vi inte tid för vi hade ett möte på banken. Nu har vi öppnat ett konto där vi ska spara pengar varje månad.

Efter bankmötet åkte vi och käkade pizza och sen åkte vi hem. När vi kom hem så började jag prata med mamma på skype och Daniel bäddade ner sig i sängen och hade frossa. Efter samtalet så gjorde jag te till oss, bäddade ner oss i sängen och så började vi se film; "The last airbender". Jag tyckte att den var helt okej faktiskt för att vara en actionfilm. Lite annorlunda! Men det var konstigt slut, så jag undrar om det ska komma fler filmer?? Daniel somnade efter 30 minuter och sov genom hela filmen.

Klockan 21.30 hade jag borstat tänderna och så släckte jag lampan. Idag känner jag mig riktigt utvilad! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0