Helgens projekt.

Igår fick vi besök av Daniels föräldrar. Våra försök att charma dem lyckades och de hade med sig två stycken Billy bokhyllor från Ikea och lite annat smått och gott. Dagen gick i arbetets tecken och Daniel och Tommy fick i uppdrag att skruva ihop hyllorna. När det var gjort så gick de iväg ut till garaget och bytte till vinterdäck på golfen medan jag och Marit stannade inne och började på med maten. Det blev frossa i hemmagjord pizza. Tyvärr har jag inga bilder från gårdagen men pizzorna blev lyckade och det blev 4 plåtar pizza av 50 gram jäst. Till efterrätt hade jag gjort äppelkaka (recept här) men den blev jättemisslyckad. :(
Jag vet inte vad som hände men jag tror att jag hade den inne för kort tid i ugnen för den var alldeles degig i mitten. Konstigt när man har gjort den många gånger och den har lyckats alla gånger och så misslyckas det mittiallt.
Jag tror iallafall att de var nöjda med middagen och vi var väldigt nöjda med dagen!! Förutom bokhyllor så hade vi beställt lite doftvärmeljus och några förvaringsburkar (som vi ska ha svamp i), också från ikea. Dessutom hade de köpt åt oss en jättestor ljuslykta som nu står på bron (ska ta bild på den ikväll när den är tänd och mörkret har fallit på), en fotoram och en duk. Det tackar vi så hemskt mycket för.
Senare på kvällen så blev det dator för Daniel och tv-tittande för mig. Jag kollade litegrann på Dansfeber och så bläddrade jag mellan de olika filmerna som gick på tv igår. "Pretty Woman", "The wedding singer" och "Laws of attraction". Den första filmen är ju en klassiker, den sista filmen är lite smålustig (har sett dem förut) men the wedding singer har jag inte sett förut. Dock orkade jag inte se den nu heller. Den började så sent.

Idag vaknade jag väldigt tidigt för att vara söndag. Klev upp strax efter 8. Tog på mig morgonrock och satte mig i soffan framför tvn och kollade på Bumbibjörnarna.... ;) Vilka minnen!! Kände mig nästan som 10 igen.
Resten av dagen har vi hållt på och flyttat bokhyllor och gjort om i vardagsrummet.
Här kommer lite före och efter bilder.

FÖRE


EFTER


Vad tycker ni?

Jag tycker att det känns mycket ljusare nu. Beror antagligen på byte av gardiner och duk! =)
Tyvärr tog jag ingen bild innan bokhyllorna kom på plats men nu har vi mycket mera förvaringsutrymme. =) Dessutom har de gamla bokhyllorna flyttats in till kontoret/sovrummet och kommer att prydas med skolböcker och mappar med räkningar etc. Förhoppningsvis kommer det att bli mindre saker på skrivbordet framöver.

Ikväll blir det tapas till middag och antagligen någon film.

Kommentarer
Postat av: sabsa

ja kolla å bumbibjörnarna i morse :D ljuva barndomsminnen!

2010-10-17 @ 18:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0