Filmtips: The Hurt Locker

 

En film som har vunnit 6 oscars. En film som var på tapeten år 2009. En film som vi såg igår. Den började bra, kändes lovande och spännande. Men ju längre filmen gick desto mindre hängde jag med. Men det kanske var meningen? Man ska nog inte hänga med i deras tankar, de som lever så nära döden. Och jag tror det är lite budskapet med filmen också, hur svårt de har att anpassa sig till normala liv när de har levt så extremt så länge. Det handlar om ett gäng amerikanska soldater som lever i Irak och jobbar som bombtekniker. Filmen är spännande och hemsk samtidigt som den är lite knepig. Men jag kanske inte förstår mig på krigsfilmer..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0