Fikabesök och hårda puckar

Igår på eftermiddagen ringde Daniel till mig. Han sa att jag skulle skynda och klä på mig för att komma ut och gå tillsammans med honom och några femteklassare. Så det gjorde jag.
De var på utflykt till Gävle igår. Daniel med två andra vuxna och 16 femteklassare tog tåget till Gävle igår för att gå på studiebesök. De besökte ett mejeri och ett fängelsemuseum. När han ringde kom de från stationen och var påväg tillbaka till skolan. Så vi knallade och jag fick bland annat höra att Daniel var bästa läraren på skolan för (citat) han kör med "hårda puckar". På skolan så gick vi och skrev upp mig på vikarielistan och så bjöd vi hem Daniels kollega och vår granne Maggi på fika.
På hemvägen gick vi via apoteket och Konsum för att köpa fika.

Fikat var jättetrevligt. Så kul att få besök. :) Hon har också pluggat (och pluggar fortfarande) i Umeå så det blev mycket Umeå-prat. Dessutom bestämde vi oss för att börja träna ihop om jag skaffar träningskort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0