En solig dag

Befinner mig fortfarande i Umeå. Idag känner jag mig lite piggare efter en lite längre natts sömn och en mycket snäll lillasyster som väckte mig med en kaffekopp i handen!! Hon hade bryggt kaffe enkom för min skull (hon dricker inte själv). Ute skiner solen och temperaturen låg kring noll grader. Läste på en blogg och på facebook att hemma (i Finland) har den första snön kommit!  Det såg riktigt fint ut men jag vill egentligen inte ha snö innan den är här för att stanna. Bland det värsta jag vet är slask!!

Igår var jag hela dagen på skolan och jobbade med projektarbetet. Vi har kommit en riktigt bra bit på vägen. Det känns skönt om man skulle kunna ha det gjort så fort som möjligt så är det bara tentaläsning, tentaskrivning, hemtentaskrivning och ett annat projektarbete att tänka på. Hur kan 75 % studier bli såhär mycket?? Jag hade ju tänkt att jag skulle börja jobba.

Fick reda på en glad nyhet igår också!!! JAG KLARADE DUGGAN!! =) Så skönt. Var lite orolig. Men det hade gått ganska bra för alla. Endast 2 stycken underkända.

Nu ska jag göra mig iordning och cykla iväg till skolan. Ska sitta och jobba lite med bakgrunden till projektarbetet. Nu har jag haft en paus från de vetenskapliga artiklarna så nu kan jag sätta igång igen... ;)

HA EN FIN DAG ALLIHOPA!!

Avslutar med en bild på Fammos fina orkidé. Jag är så avundsjuk och fattar inte hur hon kan få dem såhär. Hon har typ 6-7 stycken i samma fönster och alla brukar blomma på detta sätt.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Grattis till godkänt i "duggan".

2010-10-12 @ 14:38:26
Postat av: Linda

Tack! =) De va riktigt skönt att få de godkänt så slipper jag fundera på omtenta.

2010-10-12 @ 20:32:35
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0