Dagens nyhet - 2010-10-05

Vitaminer inte lika nyttiga som du tror


Bild och rubrik från DN.se


En kompis hade länkat till denna nyhet på facebook, så jag gick in och läste artikeln på dn.se. En ny svensk studie har fått resultatet att kvinnor som då och då intar höga mängder C-vitamin (1 g = en brustablett) hade 25 % ökad risk att drabbas av gråstarr jämfört med de kvinnor som aldrig intog extra C-vitamin.


Tänkvärt är också att varje år köper vi kosttillskott för 800 miljoner kronor, men gör pillren egentligen någon nytta??


Läs artikeln HÄR om ni är intresserade!

 


Kommentarer
Postat av: Pernilla A

Piller! Ja piller.. Usch! Bort med dem och in med vettig kost så ska det nog ordna sig. Kemikalier dvs ämnen som vi tillsätter kroppen fyller våra kroppar med slagg. Tänk vem vill vara som ett avlopp som inte är rengjort på år och dagar..? Ja hur bra rinner vattnet genom det. Ja och vad tycks det om att spola ner läkemedel i avloppen? Tänk, jag skulle då aldrig vilja se hur en tablett ( vad de nu än är för sorts tablett ) brytas ner inuti min kropp.

2010-10-06 @ 10:09:09
Postat av: Pernilla A

Piller! Ja piller.. Usch! Bort med dem och in med vettig kost så ska det nog ordna sig. Kemikalier dvs ämnen som vi tillsätter kroppen fyller våra kroppar med slagg. Tänk vem vill vara som ett avlopp som inte är rengjort på år och dagar..? Ja hur bra rinner vattnet genom det. Ja och vad tycks det om att spola ner läkemedel i avloppen? Tänk, jag skulle då aldrig vilja se hur en tablett ( vad de nu än är för sorts tablett ) brytas ner inuti min kropp.

2010-10-06 @ 10:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0