Dagens fynd

Plättlagg i gjutjärn och en handmålad svampkorg.

 

Nu har vi kommit tillbaka från Söderhamn. Det började med att uttagsautomaten i Ljusne inte funkade så vi fick åka till stan för att ta ut pengar. Och tur var väl det för vi handlade ju faktiskt någonting på mässan. =) Mässan var mindre än vi hade förväntat oss. Jag hade förväntat mig mera utställning av samlarobjekt men vi hittade inget sånt. Istället var det mest pensionärer som sålde allt mellan himmel och jord. Det fanns massor av glas och porslin, en hel del broderier och lite möbler m.m. Jag hittade ganska mycket iittala-glas i form av ljusstakar och snapsglas. Det kostade 30 kronor per person att gå in och det tyckte jag att det var värt. Det var spännande att gå omkring och titta på alla gamla saker. Synd att man inte har ett helt hus att inreda, då skulle jag säkert ha handlat mera. Men hem kom vi med två fynd; en plättlagg och en korg som jag kommer att använda som svampkorg. :) Totalt blev vi av med 335 kronor (inklusive inträde).

 

Efter mässan åkte vi in till stan för att äta lunch. Vi gick till en restaurang där Daniel har ätit lunch tidigare. Dock tyckte vi priserna och rätterna var mer av middagskvalité så vi tog varsin pizza. Ingen höjdare, vi var båda besvikna. Så pizza blir det aldrig mer på det stället, men kanske går vi tillbaka för att testa finmenyn nån gång. :) Det verkade iallafall populärt för det var nästan fullsatt.

 

När vi åkte hemåt passerade vi en inredningsbutik som vi gick in i. Tyvärr hann vi inte ströva runt för det var bara några minuter före stägningsdax men jag ska absolut gå tillbaka en annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0