Underbar reuninon i Stockholm.

Igår var jag hela dagen i Stockholm. Det var så himla härligt att träffa Linnéa och Madde igen. Jag och Madde kom fram till att vi inte hade setts sen i våras. Tänk vad tiden går fort nu. De är klara dietister till jul och det känns som att vi precis började utbildningen. Och jag är så glad för deras skull, att det går så bra på praktiken och att de trivs så mycket.

Men vi var ju inte bara där för att uppdatera oss om varandras liv. Vi gick ju på Stockholmsmässan hela dagen. Vi började dagen med att sätta oss ner och luncha och prata eftersom det antagligen skulle bli svårt att göra det när man går omkring på ett mässområde.

Efter lunchen satte vi fart mot "Allt för hälsan". Där var det ganska behagligt att gå omkring, inte för mycket folk. Det fanns allt från kokböcker, dieter till spa-upplevelser, hudkrämer och olika former av träning. Vi gick omkring och bläddrade i böcker, pratade med mässpersonal och provsmakade olika livsmedelsprodukter.

Efter några timmar bytte vi mässa och gick till "Det goda köket" istället. Där blev vi besvikna till en början för vi hittade bara en massa olika vinprovningar och väldigt lite mat-utställningar. Det var så otroligt mycke folk och många blev väldigt rund under fötterna. Efter ett tag gick vi ut för att sätta oss och vila en stund och för att få lite andrum. Vi satte oss ner och drack varsin öl. Efter ett tag fortsatte vi igen och då hittade vi matdelen. :D Tyvärr hann vi inte gå där så länge för vi blev tvugna att avsluta för hemresa. Men vi hann provsmaka en massa olika korvar, ostar, glass, dumplings, oliver m.m. Jag köpte en signerad kokbok av Monika Ahlberg - Monikas jul till ett ganska bra pris! Jag är jättenöjd över köpet, den ser så himla fin ut och jag kommer säkert att bjuda på en massa läckra bilder och recept när jag testar att laga nåt ur den. Jag köpte även hem en korv till Daniel. Han blev nöjd och den är snart slut. =P

Det var också väldigt kändistätt på mässområdet. Några kända ansikten jag såg var Anna Skipper, Paulo Roberto, Monika Ahlberg, Laila Bagge och Anders Leven m.fl.

Jag är supernöjd med dagen och mässorna och kan absolut tänka mig att åka fler gånger. Det jag kan klaga på är att jag gärna hade sett mer mat på matmässan och gärna mer av andra köksprodukter, t.ex. köksredskap. Det fanns lite knivar och några kastruller och stekpannor men jag tyckte att vinprovningen tog över hela mässan. Vin är en del av det goda köket, men inte allt!!

Tack tjejer för en underbar dag i Stockholm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0