Helgen i Sundsvall

Här kommer en resumé av helgen i Sundsvall, i text och bilder. Vi börjar uppe i Umeå. Daniel kom upp på torsdagen och till middag blev det sushi. Sushin var god som vanligt, det är samma pris som tidigare men mycket mindre bitar. Mycket dåligt tycker vi. Nu är det svindyrt men man blir inte mätt. Får hålla oss till att äta sushi när vi är söderut.

På fredagen hade jag skola och sen hem å stresspacka för att vi skulle komma iväg någongång. Vi packade en massa kokböcker och lite kläder. Vi kom iväg ungefär halv 5. Resan gick bra trots att det började snöa när vi började köra (det snöade hela morgonen också så daniel fick skjutsa mig till skolan för jag vågade inte cykla som jag hade planerat). Det blev matpaus i Ö-vik. Testade en ny hamburgare på max. Italian Trio - Mozzarella/Pepperoni. Mycket god. Jag tycker ju inte om hamburgerior och deras hamburgare annars men denna kan jag faktiskt tänka mig att äta fler gånger. Tummen upp!! Vi tankade också och så åkte vi vidare.

När vi kom till Sundsvall så checkade vi in på hotellet och så gick vi spontant till bion för att kolla på film. Vi var ganska sena så de enda filmerna som gick var Saw, Paranormal activity2 och Due Date. Vi valde Due Date men när vi kom fram till kassan så visade det sig att det bara fanns singelplatser kvar. Så går det när man försöker vara spontan. :) Så vi gick till hotellrummet istället å kollade på sista Bourne-filmen, som gick på tv. Det blev en ganska tidig kväll och lite sovmorgon på lördagen. Inte så mycket dock eftersom frukosten stängde 10.30. Man vill ju hinna sitta å njuta också!! Efter frukosten blev det shopping på stan!! Vi knallade runt i affärerna och strövade omkring. Vi var inte ute efter något speciellt och handlade bara schampo till specialpris när vi var på stan. Vi åt lunch på Barista och hade det jättemysigt. Vädret var perfekt!! :)


Daniel åt en ceasar-sallad och jag åt en grillad macka med sallad.

Efter lunchen gick vi tillbaka till hotellet för att hämta bilen och så åkte vi ut till Birsta. Då var det Daniels tur att få ögonshoppa. ;) Vi gick till MediaMarkt och knallade runt i nästan en timme. Vi testade lite olika systemkameror, kollade på Mac-datorer och tangentbord m.m. Sen gick vi via Mio, där vi handlade ett tidningsställ på rea, via en djuraffär för att kolla på fiskar och via Iittala-outlet där vi köpte lite smått och gott till köket.


Tidningsstället. Går att ha både ståendes och liggandes. :)

När vi kom tillbaka till hotellet började jag göra mig iordning medan Daniel la sig i sängen och vilade efter en hård dag på stan. ;) På kvällen hade vi bokat bord på en thailändsk restaurang och så hade vi köpt biobiljetter till filmen DueDate. Restaurangen såg inte mycket ut för världen utifrån men inuti var den så thailändsk som den bara kan vara. Mycket snidade träkonstverk, blinkande och färgglad belysning och trevlig personal. Det är tydligen ett thailändskt familjeföretag. Vi beställde tvårätters med förrätt och varmrätt. Till förrätt fick jag vårrullar medan Daniel beställde en sallad. Till varmrätt beställde jag kyckling med grönsaker och cashewnötter medan Daniel beställde Paneng med oxfilé. Självklart drack vi Singha till. Maten var jättegod och i en human prisklass så vi var jättenöjda. Dessutom träffade vi på några av mina kollegor från sommarjobbet som också var där och käkade middag. =)


Vi på hotellrummet innan middagen.


Singha. En stor (63 cl) och en liten (33 cl). =)


Min mat.

På söndagen blev det tidigt väckning för att göra oss iordning, käka frukost och checka ut till klockan 9. Vi hade bestämt träff med en gammal kollega till mig som extraknäcker som fotograf. Eftersom vi inte har fått fixat några tack-kort på egen hand bestämde jag mig för att anlita henne så att vi skulle ha lite bilder att välja mellan. :) Ute var det solsken men kallt och blåsigt så jag hoppas hon fick till några bra bilder och att jag inte är knallröd i ansiktet på alla. =)

Dagen spenderades sedan i sällskap med Daniels familj. Vi var och hälsade på Micke som har flyttat hem igen efter x antal veckor och så blev det mat hos M&T. Hemma var vi först klockan 8 på kvällen eftersom vi åkte en vända via hudiksvall och köpte några begagnade högtalare.


Förrätt: Kallrökt lax, räkor, crabsticks med tillhörande såser och rullar med fetaost, soltorkad tomat och parmaskinka.


I väntan på huvudrätten.


huvudrätten: ugnsbakade rotfrukter med oregano&citron fylld fläskytterfilé.

Så nu är vi som sagt hemma igen efter en underbar helg!! Vi har njutit av varandras sällskap, sovit gott på scandic hotell och käkat en massa god mat. :) Nu ska vi orka med vardagen ett bra tag igen. Speciellt Daniel behövde en uppladdning som har fullt med IUP-samtal i veckan.


Hotellfrukost.

Och sist men inte minst, den fina fototapeten på väggen i hotellrummet! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0