Fröken Bäck

Imorse klev jag upp som vanligt efter att Daniel hade duschat och bryggt kaffe. Jag satte mig i soffan iklädd morgonrock och med kaffe & frukost. Mittiallt hör jag att det ringer. Konstigt tänkte jag, jag har inte ställt nåt alarm denhär tiden. Det visade sig att det var från skolan Daniel jobbar på och de behövde en vikarie. SO-läraren var sjuk! Hmm.. SO tänkte jag, och blev tvungen att fundera en stund vilka ämnen det innebär. Historia, Religion och Geografi.. Okej, jag ger det en chans!

Så idag mina kära vänner har jag vikarierat i SO på högstadieskolan. Jag hade 3 lektioner + rastvakt. 2 stycken nior och en åttondeklass. Första lektionen började klockan 8.20. Jag fick samtalet klockan 7.40. Då var jag oduschad och satt i morgonrock. Klockan 8.10 var jag på skolan. Och jag promenerade dit!!! Daniel var imponerad och jag var imponerad över mig själv också. På 15-20 minuter hade jag duschat, tvättat håret, fönat håret, klätt på mig och sminkat mig. Det måste vara ett rekord. =)

Niorna hade historia och ska ha prov på andra världskriget så med dem hade jag inläsning inför provet. Den andra klassen hade jag fått order om att de skulle se film men det visade sig att de hade sett filmen redan så då hade jag provläsning med dem också. Som väntat hade de svårt att koncentrera sig och det blev lite livat mot slutet men de flesta var riktigt duktiga.

Sista lektionen hade jag geografi och de höll på med ett grupparbete om länderna i Norden. Det blev lite panik då också eftersom några grupper var klara eller nästan klara med sitt arbete och jag hade inte fått några andra uppgifter att dela ut. Vad gör man då??

Men jag är ganska nöjd och jag förstår verkligen varför Daniel gillar att jobba på skolan. Alla är så trevliga, lärare som elever, och även om eleverna är uttråkade och har koncentrationssvårigheter (eller vad det är frågan om...) så upplevde jag ingen som dryg. Och det är en stor skillnad från tidigare erfarenheter av svenska högstadieelever. Kanske beror det på att vi är ute "på landet" och det är en liten skola eller så är det för att jag känner en viss HK-lärare och den bekantskapen ger mig gratis respekt!?? Vem vet.. ;)

Vi får se hur det blir resten av veckan med vikariat men på fredag har jag iallafall lovat bort mig. Då blir det NO och jag ska briljera i mina kunskaper i matte, fysik och kemi!


[bild från google]

Kommentarer
Postat av: Krillan

Vad duktig du e! :) Lycka till resten av veckan :)

2010-11-10 @ 09:41:44
URL: http://krillanitis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0