En succé-helg!

I fredags skrev jag alltså hemtenta. Jag tyckte att det gick ganska bra. När Daniel kom hem strax innan 3 bad jag honom läsa igenom mina svar. Då säger han att han skulle ha tolkat frågan på ett annat sätt. En lätt panikkänsla steg upp inom mig men vi skulle ju åka vi d 3 så jag hade inte tid att skriva om frågan. Nu håller jag bara tummarna och hoppas att jag har tolkat frågan rätt. =)

Vid 3 tiden åkte vi iväg, plockade upp 2 andra och så styrde vi bilen mot Gävle. Vi började med att bädda iordning där vi skulle sova och så öppnade vi en vinflaska som vi delade på. Vi hann intevara där länge innan vi skulle bege oss mot O´Learys för middag. Totalt var vi 9 stycken som käkade, 2 av dem var killar. Så det var mycket tjatter men roligt hade vi. Maten var jättegod och såg härlig ut! Här kommer lite bilder:


Daniel tog Fish & Chips.


Några tog hamburgare.


Några tog biff med någon form av vitlökssås.


Och jag tog majskyckling med grönsaker, blue cheese dip och potatisgratäng.

Och jag är så himla nöjd med min mat. Kycklingen var jättegod, likaså dipsåsen och potatisgratängen var krämig och smakrik! Tummen upp, verkligen! Daniel var lite missnöjd med sin Fish & chips, han har ätit godare var kommentaren. Men överlag tror jag att alla var riktigt nöjda med sin mat!

Vi satt kvar i flera timmar och pratade, skrattade och njöt av god öl och goda drinkar. Efter ett tag så gick vi vidare mot ett ställe som heter "Helt enkelt". Underbart namn tycker jag. :) Inredningen var jättesnygg och människorna var trevliga. Det var massor av folk och lite hög musik så det blev svårt att prata. Men vi hittade ett bord där vi slog oss ner. Vissa var och dansade medan andra satt kvar och pratade. Vid 2-tiden gav vi upp och började gå hemåt med en omväg via en gatugrill. Hemma gjorde vi oss iordning för sängen och satt och pratade igenom kvällen en stund innan vi somnade.

Dagen efter mådde jag oförskämt bra med tanke på mängderna dryck jag hade fått i mig dagen innan. Men det var så mycket mat på tallriken så jag tror att det räddade mig. :) Andra hade inte lika tur så vissa låg kvar och sov medan några av oss tog en stadsrunda. Hem kom jag med nya gardiner, en amaryllis och bindtråd som jag ska använda till dörrkransen.

Resan hem var lite obehaglig för det vräkte ner snö och var kring noll-strecket så det blev slask-sörja på vägen. Men hem kom vi helskinnade och kvällen var riktigt lugn framför tvn för min del.

Igår blev det tidig väckning och så satte vi igång projekt-"städa inför julen". Vi hann med köket! Men vi gjorde det ordentligt. Vid 3-tiden tog jag en paus och åkte till gymmet. Så skönt å träna. Jag har verkligen saknat det! Kan inte riktigt förstå att jag har väntat såhär länge med att skaffa kort.


Jag skrubbade medan Daniel sprang runt med kameran... ;) Nä skämtosido! Han diskade ett berg av lunchlådor, som han brukar glömma och samla på skolan!


Till mina nya gardiner köpte jag en tofs a la Maria Montazami. ;)


Sidogardinen åkte upp och kappan åker antagligen upp idag. Måste stryka den först! Det är röda gardiner med vita korsstygnsbroderade hjärtan på. Även en julstjärna åkte upp i fönstret! :)


Nu håller jag på och torkar apelsinskivor i ugn, som jag ska pynta dörrkransen med! Och julstöket 2010 är igång på riktigt.


TACK alla inblandade för en riktig succé-helg!! Det måste vi göra om. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0