Valborg

Hej allihopa!
Kul att det är några som har varit inne och tittat på min blogg trots att jag inte har uppdaterat på länge! Jag har några trogna läsare..Kul!! :)

Valborg kom och gick och jag/vi hade jättetrevligt trots det tråkiga vädret. Inget förstörde våra grillkvällar. =)

På fredag förmiddag cyklade jag till skolan för att få någonting gjort överhuvudtaget i pluggväg. Jag satt och läste på medicinska biblioteket. Där var det ganska lugnt och skönt men jag gick hem ganska tidigt för att börja med maten. Men innan jag gick funderade jag på om jag skulle ge blod när jag var så nära. Jag bestämde mig för att inte göra det eftersom det skulle bli fest i helgen och då kanske jag inte skulle må så bra om jag hade lämnat blod. Jag kom heller inte ihåg när jag hade lämnat senast. Dock visade det sig att jag kunde ha gått för när jag kom hem och kollade mailen hade jag fått en kallelse till nästa vecka. ;) Får försöka göra det innan jag åker till Finland för att lämna igen bilen.

Jag åkte iallafall hem och marinerade mina grönsaker och hackade till mango-bönsalladen. (Lägger ut recepten i ett annat inlägg). Och när jag hade gjort det gjorde jag mig iordning och sedan cyklade vi till festen som började redan klockan 16.00. Vi blev ganska många som grillade och hade det trevligt och mysigt. Vi lyssnade på musik, pratade och skrattade. Tyvärr fick vi avnjuta maten inomhus eftersom det var så ruggigt väder ute.
När vi var ute och grillade var det några utbytesstudenter som började prata skit om oss när vi kom ut för att grilla. På engelska sa de ganska högt
"Jaha, det är inomhusgrillare...vad är det för vits att grilla då? Man kan ju lika bra köra maten i ugnen om man inte ska äta utomhus"..
Jag vet inte om de var ute efter grillen eller om de bara tyckte om att snacka skit så att vi hörde. =) Senare på kvällen såg jag att de stog och eldade på gamla möbler.... Och dagen efter så var grillen proppfull med halveldat trä (möbler). Varför??

När klockan blev halv 9 så smet jag och Madde från förfesten för att lyssna på Deportees live på campus! Så braa!!! Det var värt ett par ner-lerade skor tack vare några tonårsflickor som stog och hoppade i leran bredvid oss. Tack för det..
Vi fick lyssna på en ny låt som det var världspremiär för. Tyvärr blev det ingen favorit men alla låtar var bra! :)
Daniel kom upp till Umeå också passligt för att ge oss skjuts. Medan vi var på spelning åkte han hem för att göra sig fin och så möttes vi upp på förfesten. :) Där fortsatte vi prata och ha de trevligt innan det var dags för utgång.
När det är så många som ska ut brukar det bli lite eftersläntrare. Jag vet inte varför vi kom ifrån alla för vi var inte sist från festen men när vi kom till krogkön så var alla försvunna. Vi fick ett samtal om att komma till VIP-kön men när en av oss gick så var ingen där.
Hur som haver så klev vi in i kön med gott humör och tänkte att det brukar gå snabbt! :) Men det gjorde det inte... Dels släppte de in väldigt lite folk och dels går inte kön framåt när folk bakom hoppar över staketet och går före i kön. Efter 40 minuter tappade jag tålamodet och då hade jag stått ut med att några tjejer bakom oss tafsade på Daniel och sen försökte tränga sig före oss. Det blev nästan lite bråk och då gav jag upp och vi gick hem med en omväg via Baloo för lite nattmat... :)

Men det var ganska skönt för jag mådde riktigt bra dagen efter vilket jag antagligen inte hade gjort om vi hade gått in på krogen och fortsatt i nån timme till.

Tack för en trevlig förfest! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0