Sommarlov!!

Jippii... Nu har jag officiellt sommarlov. Det betyder alltså att jag fick godkänt på tentan jag skrev i folkhälsopsykologi! 30p av 36p och jag har inga restuppgifter att göra heller. 

Nu håller jag på och packar för fullt! Det är mycket kläder och jag funderar om jag behöver allt. Men jag ska ju vara i Sundsvall hela sommaren så antagligen kommer jag att använda det mesta som ligger i högar på sängen.

Imorgon, fredag, börjar jag min första dag på jobbet! Jag ser framemot att få göra någonting vettigt efter att ha suttit i Ljusne i flera dagar och inte gjort något speciellt alls. Jag ska tydligen få lära upp flera nya tjejer som ska jobba i sommar. Ska bli spännande! Hoppas de är lättlärda.. :)



Nu ska jag äta lite lunch. Det blir rester efter gårdagens middag: Ugnsbakad lax, kokt potatis och romsås.


Laxen är kryddad med citronpeppar, salt och timjan... Lite olja ringlades över innan den sattes i ugnen.


Romsåsen består av lättcremèfraiché, röd stenbitsrom, finhackad rödlök, salt och peppar..



Igår fick jag också hem en glad fästman. Han hade varit på en sista träff i en mentorkurs han har gått under året. Diplomet fick han av kommunfullmäktige. Det är tydligen något projekt de gör i Söderhamns kommun. Alla nyblivna lärare som får jobb i Söderhamns kommun blir tilldelade en mentor det första året.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0