Ryssvärmen har kommit, förhoppningsvis för att stanna!

Nu har jag varit i Finland i några dagar och vilket skönt väder vi har fått!! Hela helgen har det varit över 20 grader i skärgården och 27 grader i Vörå. Men det har inte bara varit fint.. Med värmen kom många åskväder också så det har blivit en hel del regn- och åskskurar. På fredagkväll när jag anlände till villan var det tre åskväder som drog förbi. Det åskade så nära att det riktigt skakade i golvet. Det var skönt att komma ut men det blev en primitiv helg. Vi hade ingen elektricitet under hela helgen. Det gick bra förutom att min telefon blev utan batteri så jag kunde inte få tag i nån. Vi har ätit god mat, njutit av solen och värmen, badat bastu och löst sudoku!

Igår bjöd jag till grillfest hemma i Vörå för Emma och Marina + lilla Adnan. Vi åt gott och pratade och skrattade hela kvällen. Det var länge sen vi umgicks vi tre tillsammans och jag har saknat det! Och inte blev det någo annorlunda heller även om vi hade en lite charmör som stal vår uppmärksamhet ibland. Emma och jag turades om och skötte så mamma Marina fick äta ibland också! :) På senan kom Mats och Jennifer på en kopp kaffe också. De hade varit på bröllop under helgen. Nu är det sommar när man kan sitta på balkongen i linne till klockan 9 på kvällen!!


Gammal sommarbild, men lika härligt var det igår att njuta på denna balkong i kvällssolen!!

Idag är det också varmt, 23 grader i skuggan enligt termometern. Jag ska gå ut och njuta en stund med en kopp kaffe och sen ska jag åka iväg till Vasa för att träffa lite mera vänner.
Och imorgon åker jag till Umeå igen. Borta bra men hemma bäst.. Trots att det är härligt att vara "hem" på besök och träffa så många man bara hinner så är de ingen semester. Och inte heller denna gång hann jag träffa alla tyvärr! Men i slutet av sommaren har jag 3 veckor semester så då ska jag förhoppningsvis hinna vara här i 2 veckor! Då ska jag även ha en förlovningskaffebjudning så de närmast sörjande får komma och fira! :)

Kommentarer
Postat av: Saara

men linus din lilling! inte visste jag att du har en blogg! Va trevligt! å va mysigt med bilder som du satt upp! Det var så trevligt ikväll! Vilken tur att du kommer hem igen på sommaren!

2010-05-17 @ 21:40:37
URL: http://www.hitellerdit.blogspot.com
Postat av: Linda

Jo, ja börja skriv när ja satt ensam i Ljusne (där Daniel bor). Ja ha fundera läng på e, så att vänner å familj kan ha koll på va man gör i Sverige!! :D Men ja ha int haft tid..

E va kul ti träff dig också!

Fortsatt lycka till me praktiken så hörs och ses vi i sommar!

2010-05-18 @ 07:33:14
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0