En helg full av sällskap

Nu har det gått ett tag sen jag uppdaterade igen. Så nu är det dags för det!! ;)

Fredagen gick i resandets tecken. Jag packade ihop det sista, diskade och torkade undan disk, plockade ihop blommorna på vardagsrumsbordet och gjorde lägenheten klar för sommaren. Sen tog jag mina väskor och tog mig till Ålidhem, där jag hämtade ut buss och tågbiljett, för att senare ta mig vidare till NUS där jag skulle hoppa på bussen mot Sundsvall. Vilken tur jag hade för bussen kom nästan på en gång. Det var svalt och skönt inne på bussen, nästan för kallt så jag fick värma mig i solen som sken in genom fönstren. Annars brukar man mest få svära över att det "måste vara soligt just när jag ska sitta på bussen i 4 timmar". På bussen var det lite folk för de hade tydligen två bussar som körde efter varandra. Jag hamnade på bussen som åkte direkt till Ö-vik och sen direkt vidare till Härnösand och Sundsvall. Så vi anlände till Sundsvall tidigare än väntat.
På bussen fördrev jag tiden med ett Sudoku som jag hittade i tidningen, som fanns i fickan framför sätet. Det var lite lurigt så satt med det nästan hela resan. Bra tidsfördriv!! Rekommenderas varmast, och jag tackar mamma för att hon har introducerat mig i Sudokuns värld. =)
Väl i Sundsvall åt jag en korv och satt och läste min bok medan jag väntade i en timme ungefär på tåget! Medan jag väntade ringde min chef och vi pratade en stund. Det var kul å höra hennes röst igen och jag ser verkligen fram emot jobbet i sommar! Jag ska tydligen få lära upp de nya tjejerna. =)
På tåget visade jag biljetten och konduktören sa: "Jaha, Ljusne... Då antar jag att du inte ska vidare nånstans." Undrar vad han menade med det!? ;)
På hållplatsen vid Ljusne kom Daniel och mötte upp mig och vi åkte hem och åt middag på balkongen. :) Härligt i kvällssolen. Det enda som saknas är ett bord där. Nu satt vi och hade två pallar som bord! =) Kvällen avslutades med mys i soffan och en bond-film!! Vi fick även ett sms av Daniels föräldrar att de skulle komma förbi och hälsa på under lördagen.

Lördagen gick därför i planerandets och handlandets tecken. Vi skulle bjuda på middag! :) Men vi började med en sovmorgon. Därefter frukost i lugn och ro och jag satt och läste lite Buffé tidningar som Daniel får hem till sig. Jag blev sugen på att grilla fisk och vi bestämde oss för att grilla lax-spett! Till det blev det en romsås, fransk potatissallad och en melonsallad. Till efterrätt serverades vaniljglass och vattenmelon. Det blev en mycket lyckad kväll. Maten var god, det var trevligt sällskap och vi lyfte ut vårt köksbord och avnjöt middagen på balkongen. Blivande svärfar tog nån bild, så får se om jag får dem kanske de läggs upp här vid ett senare tillfälle. =)

Under söndagen regnade det. Vi hade bestämt med Daniels kollega att vi skulle komma ut till deras husbygge för att jag ska få se hur mysigt de har det där. Vi sa att vi skulle ta med oss fika och komma ut någongång under dagen. De skulle vara där hela dagen och göra någonting. Därför bakade jag mammas mockarutor under morgonen. Tyvärr hade Daniel så bråttom att de inte hann stelna innan vi hoppade i bilen för att åka ut. Chokladkrämen åkte kana under bilresan och strösslet blandades ut med krämen. Kakan såg inte så trevlig ut när vi kom fram. Men när vi kom fram var det ingen där heller. Vi antog att det var för att det regnade och försökte ringa upp dem. Inget svar fick vi och vi vände hemåt igen. Men under vägen ringde hon upp och berättade att de var hos hennes svärföräldrar. Vi blev inbjudna dit! Jag skämdes för att till en "farmor" med en misslyckad kaka... :) Men kakan gjorde succé trots utseendet och vi satt och fikade i flera timmar. Mycket trevlig eftermiddag.
Under kvällen blev det film eftersom det fortsatte att regna hela dagen. Det blev en film som vi/jag köpte för länge sen men som Daniel har vägrat se för han trodde att den skulle vara jättedålig. =) "Dumpad" eller "Forgetting Sarah Marshall", som den heter på engelska. Den var rätt rolig och Daniel erkände att den var bättre än han hade förväntat sig. :)

Idag är Daniel på jobb igen och jag sitter ensam i lägenheten i Ljusne. Funderade på att gå ut och springa lite men istället satte jag mig och skrev blogginlägg.. =) Kanske senare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0