Thailandsresan - Stranden

Stranden i Thailand är underbar. Det är inte som något annat jag har upplevt. Det är så fin sand, så när man går så knastrar det under fötterna. =) Men sanden blir också väldigt het, så mitt på dan får man springa från solstolen till vattnet för att det bränner så mycket under fötterna. Jag är glad över alla utflykter vi gjorde och att vi hann se så pass mycket som vi gjorde under våra två veckor men jag skulle gärna ha legat mer på stranden också. Å andra sidan så brännde vi oss rejält så vi kanske inte hade kunnat ligga så mycket mer än vad vi gjorde... Daniel köpte också snorkelutrustning så det var en sysselsättning som vi gjorde dom sista dagarna. Både mamma och Daniel fick se en baby-haj. Jag missade den för att jag var så seg (enligt Daniel) men jag fick uppleva en massa andra fina fiskar. I början tyckte jag att det var obehagligt att andas i masken men sen när man simmade omkring och tittade på alla fina fiskar tyckte jag bara att det var härligt.
Lite bilder....


Vårt hotell, med Karon beach i bakrunden..

Daniel var en riktig bokmal under semestern.. Han tog sig igenom 2½ bok på 2 veckor. Här läser han Neil Strauss - The Game.. Man kan kanske tycka att det är lite ironiskt att ligga och läsa raggningsböcker på förlovningsresan.. ;)

Det var mycket strandaktivitet på gång hela tiden. Men spana in "apan" som klättrar i linorna utan att vara fastspänd på något sätt. Livsfarligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0