Värmebölja, jobb och film

Nu har jag jobbat i 2 dagar. Har varit två tunga dagar. Precis som alla dagar har varit på jobbet under värmeböljan. Vi har haft otroligt mycket folk. Vi har haft in extra folk nästan varje dag och ändå har det varit stressigt och disken har inte riktigt hunnits med, vilket resulterar i att köket blir utan tallrikar och serveringen blir utan glas och bestick.
Men det är också roligt att jobba när man har någonting att göra. Idag har jag varit i köket. Vi bestämde iss redan från början att inte stressa idag. Det går inte mycket fortare när man stressar eftersom man oftast blir virrig då. Så vi har kört på i ett behagligt tempo med lite sång och dans inblandat. ;) Och det har inte blivit alltför långa väntetider, tror jag!

Idag kom även Daniel med familj och släkt på besök. Det var Daniel med bror och föräldrar, Daniels farmor, faster med man och yngsta dotter. De käkade lunch på cafét. Som tur var kom de ganska i början på dagen så jag hann ut och hälsa. När de hade fått maten började det droppa in så mycket folk så jag hann inte ut mer än så.

Nu har vi sett på film, ONDSKAN! Mycket bra, svensk film.

Och nu blir det läggdags. Imorgon är jag ledig, men då är det mycket som ska fixas. Sista lediga dagen innan semestern och då åker vi direkt upp till Umeå, så vi ska försöka tvätta och göra ärenden imorgon.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0