En halv dag på sjön...

Idag har jag haft en riktig otursdag som avslutades rätt trevligt.
Jag vaknade av mig själv, långt innan klockan ringde, men fortsatte att slumra kanske en timme efteråt. Sen klev jag upp och drack en kopp kaffe framför datorn. Jag såg att folk hade skrivit om antagning till höstens kurser på facebook, så jag gick och kollade på studera.nu. Inga trevliga nyheter. :( Har ju tidigare skrivit att från antagning till senare delen av dietistprogrammet blev jag struken. Nu såg jag att kursen jag hade hoppats på att läsa i Gävle i höst har blivit inställd... INSTÄLLD!!!???!!! =(
Hur jä_la otur får jag ha??
Dagen fortsatte med att jag råkade riva sönder aftonbladet som vi köpte till Daniels föäldrar (i misstag) och sen när vi kom till stugan gick påsen med nypotatis sönder, så vi fick jaga potatisar som rullade in i blåbärsriset....

Jag har iallafall blivit antagen till 3 kurser i Umeå, så jag har att plugga. Men orkar jag läsa bara distans igen? Senast blev jag halvgalen och klättrade på väggarna av tristess. Och en av kurserna går kvällstid så ska jag gå den måste jag befinna mig i Umeå. De andra två kurserna är distans med några enstaka obligatoriska träffar.

Hur gör djur!?


Dagen fortsatte iallafall lite bättre. Vi åkte ut med båten, Daniel fiskade och jag försökte sola och läsa llite bok och bara njuta av ledigheten. Tyvärr var det så kallt så låg och pressade och frös samtidigt. Tills slut klädde jag på mig och började koncentrera mig mer på boken än på att bli solbränd. :)
Vi var ute i kanske 4 timmar. Hade med oss lite godis, nötter och bullar som vi fikade.

Nu sitter vi här hemma, varma i skinnet, bredvid varandra. Daniel spelar dator (det var det jag lockade med när jag gav upp) och jag skriver blogginlägg. När jag har skrivit klart ska jag slänga mig i soffan/sängen och kolla om det kommer något spännande på tv. Om inte så ska jag ta fram min bok (Kvinnan som lekte med elden) och fortsätta läsa den.

Här kommer lite bilder från dagen. Ha det bra!


Daniels pappa och morbror steker på stranden....


Båten..


Daniel i båten..


Stugan sedd från stranden...


Daniel står och fiskar från båten..


Jag försökte få lite färg..


...men det blev så kallt så fick klä på mig igen.


En stekare påväg hemåt... ;)

Vi hade även besök av en massa fåglar under vår båttur. En fågelfamilj matade vi med bullar...


Och en tärna var och jagade ganska nära båten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0