På resande fot

Nu är vi äntligen hemma i Ljusne. Det var riktigt skönt att sjunka ner i soffan efter att ha packat upp det viktigaste. Nu gäller det bara att hinna packa om allting inför imorgon när vi drar vidare söderut. Då är destinationen Göteborg. Vi ska fira nyår med Daniels vänner. Det ska bli riktigt skoj. Jag har inte varit i Göteborg sen 2004 och jag har aldrig varit i Göteborg på vintern (vad jag kommer ihåg).

Idag har vi varit en sväng via Vännäs för att hälsa på Daniels mormor och morfar. Vi fick oss en kopp kaffe innan vi drog vidare. Daniel körde hela vägen och det gick ganska bra. Inte så mycket traffik och inga händelser heller. I Sundsvall stannade vi för att käka middag. Och därifrån kom vi oss ganska sent, först mot 7-tiden var klockan innan vi rullade iväg. Då hade det hänt något längs E-4an så vi blev omdirigerade i Njurunda. Men det gick ganska smidigt och hem kom vi strax efter 21.

Nu ska vi sova och testa våra nya dunkuddar. Så himla skönt att sova i egen säng, om än bara för en natt.
Och ännu en gång ber jag om ursäkt för att det inte kommer upp varken bilder eller recept men jag har inte lagat mat sedan jag tentapluggade i Umeå och då blev det bara något enkelt som gick snabbt att röra ihop så jag har faktiskt inget nytt att bjuda på. Men jag kan tipsa om att det var riktigt gott att äta något enkelt efter all julmat. I söndags blev vi bjudna på tacoskväll och det var mycket gott och en skön brytning till julmaten.


[bild från vår taco-kväll i höstas]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0