Onsdagen den 1a december 2010

Nu börjar nedräkningen, man öppnar julkalendrar, bränner ner ljuset eller liknande för att hålla koll. Själv kollade jag på julkalendern imorse. Tänkte att det kunde vara kul när det skulle handla om en finsk kvinna och hennes familj. Vet inte om jag fick så mycket ut av det men man får kanske ge det några dagar. Det var ju iallafall riktiga människor. Hoppas det blir som Sunes jul eller mysteriet på greveholm. :) Ja jag vet, lite nörd är jag!

Annars har jag mest pluggat idag, och irriterat mig över finnairs strejk. Vår avresa har fortfarande inte kommit upp på listan, om den kommer att avgå eller inte. Och om den kommer att gå, hur vet vi om vi tar oss hem sen på söndag? Det kanske vi får reda på på fredag kväll när vi sitter i Helsingfors!?
Plugget går iallafall lite framåt. Har hittat en massa artiklar nu. Nu ska jag bara lyckas med konststycket att väva allt samman till en intressant och lättflytande text med relevant innehåll. Lättare sagt en gjort.

Nej usch, känner mig pessimistisk idag. Ska gå till tvättstugan och bli lite gladare..?? Kanske äta massa julgodis i form av tryfflar och toffifee..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0