Motgångar

Idag trodde jag att det skulle bli en pluggdag som vanligt. Mina mornar börjar ofta med att jag kliver upp och brygger kaffe medan Daniel duschar. Sen slänger jag mig ner i soffan iklädd morgonrock och dricker kaffe och äter frukost och försöker vakna till liv. Vid 9-tiden brukar jag slå mig ner framför datorn och börja plugga = skriva på arbetet.
Idag avbröts min lugna morgon av ett telefonsamtal. Daniel ringde eftersom han och hans klass  ville be mig om en tjänst. De ville ha skjuts till konsum för att hämta ut klasströjor som hade kommit. Så jag klädde på mig och åkte iväg. När vi kom till Konsum fick de först vänta en stund, för de hade inte öppnat, och sen visde det sig att tröjorna inte alls hade kommit.
Vi åkte tillbaka till skolan och jag fick mig en kopp kaffe. Sen skulle de se på film för att göra lite skoj, klassföreståndare och elever, innan jul. Vi kopplade in ljudsystemet och projektorn till datorn och så såg vi på baksmällan i skolans aula. det var kul. Jag, D & C satt och skrattade så mycket att eleverna började vända sig om och skratta mer åt oss än filmen. Jag tyckte att den var bättre nu när jag såg den andra gången än när jag såg den första. Små skämt som man kom ihåg och några skämt som man inte mindes.
Sen bjöd D mig på lunch i skolans matsal och så bestämde jag mig för att lämna kvar och gå på D´s lektioner när jag ändå var på plats. Bra att observera inför framtida vikariat. Ofta sätter eleverna en på prov när man kommer som utomstående. De påstår att de får göra vissa saker när de egentligen inte alls får det.

Under dagen fick jag också sms från Finnair. Vårt flyg är inställt. =(
Jä*la SKIT!!!! Vi missar 80-årsfesten, vi missar teaterföreställningen som vi har fått i julklapp, jag missade en dags jobb, och vi får inte alla pengar tillbaka.


Dessutom har kylan kommit hit nu också. Minus 18 grader. Brr...


Positivt med dagen. Daniel har gjort jättegoda hemgjorda hamburgare och jag hade en ganska trevlig dag på skolan! :)

Kommentarer
Postat av: krillan

shit! vad synd att flyget är inställt.

2010-12-02 @ 22:20:18
URL: http://krillanitis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0