Kärlekspasta <3

Detta är en rätt som min syster bjöd mig på när jag var uppe i Umeå på en pluggträff. Jag blev genast kär och igår bjöd jag min älskling på denna goda pastarätt som kallas "Kärlekspasta". Smakerna av den färska pastan, kycklingen och de franska örterna passar väldigt bra ihop. Och det bästa av allt - Det går snabbt och det är enkelt!

 

Ingredienser:

400 g Fettuccine (Färsk pasta)

3 st Kycklingfiléer

4 dl Cremè Fraiché smaksatt med franska örter

Soltorkade tomater

Körsbärstomater

Ruccolasallad

Riven Parmesanost

Svartpeppar

 

Gör så här:

Koka upp vatten i en stor kastrull.

Strimla kycklingfiléerna och några soltorkade tomater. Bryn kycklingfiléerna i smör eller olja och krydda med svartpeppar. Tillsätt de strimlade soltorkade tomaterna och den smaksatta cremè fraichén. Låt koka en stund.

Koka den färska pastan enligt anvisningar på paketet.

Servera pasta med kycklingsåsen, körsbärstomater, ruccolasallad och riven parmesanost.

 

 

Tips: Det går också bra att smaksätta sin egen cremè fraiché. Blanda ner Basilika, Timjan, Dragon, Oregano, Salt och Vitlök så får man en härlig cremé fraché smaksatt med örter. :)


Kommentarer
Postat av: Emma B

Mmm, låter gott. De skurna pepparkakorna blev annars superbra, trots att jag använde hasselnötter istället för mandlar. Och de blev MÅNGA :) Kram

2010-12-07 @ 20:07:05
Postat av: Linda

Mmm de e riktigt gott också! :) Kul att det lyckades med pepparkakorna. Jag kan tänka mig att det går minst lika bra att använda hackade hasselnötter också. Och ja, det blir ganska många men dom försvinner fort. :P

2010-12-07 @ 20:13:45
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0