Slagsmål i sömnen

Daniel har nu vant sig alldeles för länge med att vara ensam i en dubbelsäng. Han har börjat ta sig friheten att ligga som ett kryss över hela sängen. Och han fortsätter med att ligga över hela sängen trots att jag sover här. Detta leder till att jag försöker krypa närmare och närmare väggen. Till slut tar väggen emot och Daniel kommer rullandes. Då blir det slagsmål. Inatt (när jag sov) vaknade han dock av att sängarna hade glidit isär och han gled ned mellan. =D Rätt åt honom.... Då fick han kliva upp och skjuta ihop dem. Hoppas han inser att detta inte händer om han skulle hålla sig till sin egen halva... ;) Nä skämtosido.. Det är mysigt att ligga nära och lyxigt att få sova tillsammans. Det uppskattar man när man har varit från varann länge. Men det är inte mysigt att ha en sambo som snor täcken och slänger tunga ben på min mage mitt i natten. Hmm... måste hitta på något smart som gör att han slutar med detta. TIPS?? :)

 

Idag har vi redan hunnit med mycket. Jag fick Daniel att ringa Faxeholmen och felanmäla elementet som började läcka. Det är nu åtskruvat men vi har fått en liten missfärgad fläck på golvet. Typiskt... Med nytt golv och allt! Men vi undrar nu om det eventuellt var pga av ett läckande element som de var tvugna att byta golvet som var innan. :) Jag har även ändrat tiden som jag fick till Ålidhems vårdcentral. Ska gå dit nu när jag kommer upp till Umeå i veckan istället för veckan efter när jag inte är där. =) Alla kvinnor får tid för gynekologiskt cellprov från och med att man är 23! Det ska jag på nu.... Tur att det är gratis. :)

Jag har även hunnit gå på en promenad och gick via affären. Handlade grädde som vi ska ha till middagen. Ikväll ska jag göra flygande jakob. Vi hade en grillad kyckling i frysen som tog jättemycke plats. Så den ska vi göra upp nu! I eftermiddag ska vi också och besikta bilen. Hoppas att den går igenom. Vi har haft så otroligt mycket problem med golfen. Okej, säkert mycket som man skulle kunna strunta i (exempelvis trasig AC), men om vi ska byta bil så kan det vara fördelaktigt att ha fixat det. Och vem vill åka på en 3 veckor lång semester mitt i sommaren med trasig AC?

 

Igårkväll hände inte mycket. Jag plockade lite i köket innan D kom hem. Vi åt middag, slötittade på tv, jag pratade med mamma på Skype och läste lite bok medan D spelade dator. Daniel hade haft en jobbig dag, full med lektioner så han orkade inte ta sig an klädhögen. Men ikväll kan han inte skylla på det! Idag fick han sovmorgon och har bara 1 lektion!!!! Så idag ska det bli av. =)

 

Vill också gratulera Daniels kompis Jocke som fyller år idag. GRATTIS!! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0