Pyssel-time

Nu har jag planterat om blommorna som vi köpte igår. När vi åkte iväg för att besikta bilen så åkte vi förbi trädgårdshandeln före för att se var det var och hur länge de hade öppet. Som tur var, hade de öppet till klockan 18. Så vi åkte iväg till bilprovningen för att besikta bilen för att senare åka tillbaka till trädgårdshandeln. Besiktningen gick fort men tyvärr kom vi inte igenom. :( Parkeringsbromsen på höger sida är ur funktion. Antagligen någon vajer som har lossnat. Så nu ska vi fixa det inom en månad för att sen besikta bilen igen. Suck! Mer pengar på bilen.
Hur som helst så åkte vi och köpte lite blommor som tröst. =) Som tröst för mig iallafall... ;) Vi köpte en bollkrysantemum med kruka och 4 stycken ljungblommor.


Jag tänkte gå ut i skogen och plocka lite vitmossa som jag kan lägga mellan ljungblommorna. Fint va!?? =)

När vi höll på med middagen så fick vi ett samtal av Daniels kollega och vår granne Theres. De hade kalas för dottern Lin och behövde hjälp med att äta upp tårta. Så när vi hade käkat middag letade vi efter något som vi kunde ge i present och så knallade vi över. =) Vi gav henne lite brevpapper och toblerone. Hon blev glad, vilket var tur! Vi fick t.o.m varsitt brev av henne. :) Vi var där mycket längre än vad vi hade tänkt oss. Klockan 22 knallade vi hemåt och då var Lin vaken fortfarande. Efter att vi hade fikat och alla hennes mor och farföräldrar hade gått tog jag på mig rollen som lektant så fick Daniel och föräldrarna sitta och prata i lugn och ro. Vi pysslade och byggde pärlplattor, något som hon hade fått i födelsedagspresent. När jag gav upp/när vi skulle börja bege oss hemåt, fortsatte hon själv. :)

Vi satt vid hennes lilla lekbord. Så mina ben skakade när jag kom hem efter att ha suttit och hållt upp min kroppsvikt i flera timmar. Vågade inte lägga all min tyngd på stolarna ifall de skulle gå sönder :)

 

Nu ska jag gå och packa ihop en väska som jag ska ha med mig upp till Sundsvall och Umeå! Vi åker när Daniel kommer hem från jobbet. Imorgon jobbar jag min sista dag på cafét. Då är det pubafton/lysnatta och så pratas det om efterfest efter jobbet! :) En sen after work så att säga!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0