Min födelsedag.

Nu har jag "firat" min 23:e födelsedag. Eller firat och firat, det är svårt att fira något på ett ställe där man inte känner nån. :) Blev som sagt väckt med frukost på sängen imorse. Strax efteråt stack Daniel iväg till jobbet och jag lämnade ensam hemma. Jag började med att dricka mer kaffe framför datorn. Sen påbörjade jag lite städning. Efter att ha städat ett tag kom jag fram till att jag inte vill städa ensam på min födelsedag. Så efter att jag hade mött upp Daniel och några av hans kollegor på lunch drog jag in till Söderhamn och strosade på stan en stund. Köpte en handtorkpappershållare och en bukett med aster till mig själv. Jag handlade ingredienser till bakverken jag skulle göra och sen åkte jag hem och började baka.
Jag bakade kokostoppar med citron, som jag hittade på Linnéas skafferi. (Receptet hittar du här.) De ser jättegoda och fina ut på hennes hemsida. Mina ser inte ett dugg ut som hennes. Mina blev snarare kokosplättar.


Jag klickade ut exakt 15 stycken som jag försökte forma till "toppar". Antagligen borde jag ha gjort fler än 15 och nästa gång borde jag kanske vara noggrannare med att forma dem. Smaken var det inget fel på och citronsaften gav en somrig fräsh smak.

Jag bakade även lite muffins. I våras, när jag hade åkt till Sundsvall, hade Daniel köpt ett gäng kokböcker till mig på rea. Detta recept hittade jag i en av dessa böcker. Muffins med vitchoklad och hallon. Dessa blev JÄTTEGODA!! (recept kommer i ett nytt inlägg)



Vid 4-tiden kom Daniel hem och hade en blombukett med sig.


En av mina favoritblommor: Gerbera.

Vi lagade mat (pasta m. köttfärssås), städade, diskade och förberedde fika. Våra fikagäster kom och vi hade det jättetrevligt på balkongen i solnedgången. På besök hade vi Daniels kolllega Theres, hennes man Andreas och deras dotter Lin (3 år). De har också precis flyttat till skiljarvägen och är därmed våra grannar. =)


Höggravide Theres, Andreas och lilla Lin.

Nu har gästerna gått, Daniel har hittat tillbaka till dataspelets värld och jag funderar vart dagen tog vägen.
Skulle inte detta vara min dag?


Födelsedagsbarnet. Diskar efter middagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0