En ledig dag i Sundsvall.

Igår påbörjade jag min 5-dagars-ledighet med att fördriva lite tid i Sundsvall innan det bar av iväg söderut mot Ljusne. Dagen spenderades i sällskap av Monica från lunch och framåt. Innan lunch tog jag det ganska lugnt. Vaknade, käkade frukost, drack kaffe, bloggade, slösurfade på internet och kollade tågresor. Jag packade även ihop min väska så att det bara var att hämta den och åka direkt till centralstationen sen. Vid 12 mötte jag upp Monica vid cafét Tant Anci och Fröken Sara. Ett jättemysigt ställe som satsar på ekologiska råvaror och produkter (se hemsida). Vi åt varsin grillad macka; Jag med rökt lax och fetaost och Monica tog en med lufttorkad skinka och mozzarella. Vi delade på portionerna så att vi fick smaka av båda. =) Till efterrätt tog vi varsin kladdkaka.

Citrussmakande kladdkaka m. grädde. Och söta små kaffekoppar!

Jag blev bjuden på lunchen. Som en födelsedagspresent. Tack så mycket!! =) Fick även paket....

Paketet innehöll Marian Keyes nya bok: Oväntat besök på Star Street.

Efter lunchen begav vi oss iväg mot Monicas stuga vid Dosan. Hon skulle hämta hem lite färg och lite verktyg och när vi ändå hade lite tid över så passade hon på att måla litegrann.

När vi åkte mot Sundsvall igen tog vi lite Sightseeing i Njurunda och besökte bl.a hennes hemgård. Fick även träffa hennes pappa för första gången. Vi åkte via lägenheten, plockade upp min väska och sen skjutsade hon mig till centralstationen. Där satt jag och väntade en stund innan tåget kom. Tågresan gick bra. Läser ju sista boken i Millennium-triologin så jag var sysselsatt. =) Ringde även till systeryster, som var på golfbanan med pappa m.fl. Vi bestämde att vi skulle ta en skypedejt idag för att prata om vad hon ska ha med sig till Sverige och vad som finns i lägenheten redan.

När jag anlände till Ljusne mötte Daniel upp mig vid hållplatsen. Vi åkte hem och så lagade han mat. Det blev biff med bambuskott serverat med ris. Riktigt gott. Lite längtan efter Thailand fick man.

 

Vi invigde även mina Pentik-tallrikar!! =)

 

Kvällen avslutades med mys i soffan framför Fångarna på Fortet. Det var både skoj men lite besviken blev jag. Det var inte lika bra som förr....


Kommentarer
Postat av: Anka

Mmmm, kladdkaka! :p

2010-08-24 @ 20:21:15
URL: http://anka.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0