Sköna Thailand..

Jaha nu är det måndag och jag sitter med 4 vetenskapliga artiklar, skrivna på engelska, framför mig som jag borde läsa. Har kommit 4 sidor på den första men lessnade och tyckte att jag mycket hellre skriver om vår härliga Thailandsresa. =) Jag kommer att dela in det i flera inlägg för att folk ska orka läsa och så kan man ju "sålla" vad man vill läsa om. ;)

Inleder med ditresan!!

Vi åkte iväg med bil från Ljusne lördagen den 27 mars med destination Arlanda. Där skulle vi möta upp två tonårsflickor som skulle hänga med på vår resa. De fick inte följa med om de inte hade vuxet sällskap så vi ställde upp och kände oss mittiallt mycket mer vuxen än man varit tidigare...
Precis innan vi satte oss i bilen fick jag ett sms från Apollo där de meddelade att flygplanet blir 2 timmar försenat. Men då hade vi sagt att vi skulle vara på Arlanda en viss tid för att inte flickorna skulle behöva vara där ensamma så länge så det var bara att åka iväg och sen sitta och vänta... Det slutade med att planet blev 3 timmar försenat, så klockan var 21 när vi lyfte och framför oss väntade en 11 timmar lång flygresa. Suck, jag som varken kan sova i bil eller buss skulle nu försöka sova en natt på ett trångt turistflygplan.  Det började bra med mat och film. Vi fick se den animerade familjefilmen "Upp". Efter det tog jag fram den nyinförskaffade uppblåsbara resekudden och försökte sova. Och jag lyckades somna!!! Tyvärr var inte lyckan långvarig eftersom jag satt bredvid en familj (8 personer!!) som inte kunde sitta stilla.. de var uppe hela tiden, sprang på toaletten, hämtade saker från väskor som var utplacerade här och var och sen fick en av döttrarna en känning (hon hade tydligen diabetes) men de fattade inte vad det var eftersom blodsockret var högt när de testade. Så det blev kaos kring kl 2 på natten. Jag tyckte jättesynd om henne för hon var verkligen kritvit i ansiktet och såg inte ut att må bra. Men jag var sur för att det hände bredvid mig precis när jag hade lyckats somna. Jaja...efter det kunde jag inte hitta sömnen igen. Jag slumrade några gånger men aldrig riktigt djupt. Hade inte heller speciellt mycket utrymme eftersom jag är en så snäll flickvän/fästmö som lämnade utrymme för Daniels långa ben. ; ) Tyckte synd om honom eftersom mina ben tog i sätet framför så kan jag ju bara tänka på hur han hade det som är nästan 20 cm längre!

Vi lyckades genomleva natten iallafall och 3 timmar innan landning "väckte" de oss för frukost. Frukosten bestod av omelett (kallade dom det), prinskorv, tomatsås och överkokta grönsaker... Bara lukten fick mig att må dåligt så försökte peta i mig grönsakerna och sedan åt jag några smörgåsar som de delade ut. Daniel kunde inte förstå att jag inte åt, han tyckte att det var gott. Men jag har ju aldrig varit inom det militära så har väl inte riktigt lärt mig att uppskatta allt som serveras... :)

När vi landade fick vi höra att det var 33 grader varmt och sol. HÄRLIGT!!!
Mamma och Freddi mötte upp oss vid flygfältet, de hade hyrt en minibuss för att vi skulle rymmas alla!
Resan till hotellet tog ungefär en timme så tacka vet jag Air Condition.

Äntligen var vi i Phuket, som jag hade längtat!!

Kommentarer
Postat av: sabsa

men hallå du ha ju äti Vörås skolmat ;D

2010-04-19 @ 11:47:21
URL: http://sabsa.blogg.se/
Postat av: Linda

huh.. Skolmaten är som en lyxrestaurang jämfört med "Omeletten" vi fick... ;)

2010-04-19 @ 12:12:18
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/
Postat av: sabsa

men omeletterna på flygen brukar ju vara bra. Det är det där kallskurna äcklet mitt i natten som får det att vända sig i magen:P

2010-04-21 @ 11:39:59
URL: http://sabsa.blogg.se/
Postat av: Linda

Men denhär va int de... den va nästan i samma klass som de kallskurna vi fick när vi flög ti Grekland... ryser

2010-04-21 @ 11:44:58
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/
Postat av: sabsa

janå då förstår ja!! huvvadåde...

2010-04-21 @ 11:51:58
URL: http://sabsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0